Admitere

Informații privind admiterea cetățenilor din afara UE

Documente necesare pentru admiterea la licență

Cetățenii din țări non-UE pot aplica la oricare dintre programele de studii oferite, cu condiția să îndeplinească toate cerințele impuse de legislația în vigoare, precum și de regulamentele interne ale universității.

Pasul 1 – Alegeți programul de studii (disponibile aici)

Pasul 2 – Contactați-ne și aplicați pentru programul de învățământ superior dorit

Calendarul admiterii:
15.03.2025 – 15.09.2025

  1. Formular de înscriere
  2. Scrisoare de acceptare – Formularul trebuie completat integral și depus în două exemplare (vă rugăm să specificați dacă sunteți interesat de Anul Pregătitor de Limba Română);
  3. Declarație de autenticitate
  4. Consimțământ privind colectarea și utilizarea datelor cu caracter personal
  5. Certificat de naștere – copie și traducere legalizată;
  6. Copie pașaport – valabil cel puțin 6 luni după emiterea Scrisorii de Acceptare la studii;
  7. Copie a documentului care atestă reședința în străinătate (dacă este cazul);
  8. Diploma de absolvire a liceului, conform listei furnizate de Ministerul Educației sau echivalentul acesteia, apostilată/autentificată de autoritățile competente ale țării emitente (copie și traducere legalizată – în limba română sau într-o limbă internațională – engleză sau franceză);Bachelor’s Degree or equivalent, if you apply for Master Programme, apostilled/authenticated by the competent authorities of the issuing country – copy and legalized translation – in Romanian or in an international language (English or French);
  9. Foile matricole / situația școlară – copii legalizate și traduceri pentru toate studiile finalizate (liceu și licență), precum și planul analitic în cazul în care se solicită echivalarea studiilor;
  10. Copie a certificatului care atestă absolvirea Anului Pregătitor de Limba Română sau competențele lingvistice în alte limbi (engleză, franceză, germană), conform cerințelor lingvistice ale programului de studii ales;
  11. Certificat medical (emis într-o limbă internațională) care atestă că solicitantul nu suferă de boli infecto-contagioase incompatibile cu viitoarea profesie;
  12. Dovada plății taxei de procesare (nerambursabilă) de 500 lei, care trebuie să conțină numele complet al candidatului;
  13. Date complete de contact: adresă poștală, adresă de e-mail, număr de telefon;
  14. Fotografie format ¾.

Toate documentele de mai sus trebuie trimise la următoarea adresă de e-mail: relatii.internationale@uav.ro

Cetățenii din țări non-UE pot aplica la oricare dintre programele de studii oferite, cu condiția să îndeplinească toate cerințele impuse de legislația în vigoare, precum și de regulamentele interne ale universității.

Pasul 1 – Alegeți programul de studii (disponibile aici)

Pasul 2 – Contactați-ne și aplicați pentru programul de învățământ superior dorit

Calendarul admiterii:
15.03.2025 – 15.09.2025

  1. Formular de înscriere
  2. Scrisoare de acceptare – Formularul trebuie completat integral și depus în două exemplare (vă rugăm să specificați dacă sunteți interesat de Anul Pregătitor de Limba Română);
  3. Declarație de autenticitate
  4. Consimțământ privind colectarea și utilizarea datelor cu caracter personal
  5. Certificat de naștere – copie și traducere legalizată;
  6. Copie pașaport – valabil cel puțin 6 luni după emiterea Scrisorii de Acceptare la studii;
  7. Copie a documentului care atestă reședința în străinătate (dacă este cazul);
  8. Diploma de absolvire a liceului, conform listei furnizate de Ministerul Educației sau echivalentul acesteia, apostilată/autentificată de autoritățile competente ale țării emitente (copie și traducere legalizată – în limba română sau într-o limbă internațională – engleză sau franceză);Bachelor’s Degree or equivalent, if you apply for Master Programme, apostilled/authenticated by the competent authorities of the issuing country – copy and legalized translation – in Romanian or in an international language (English or French);
  9. Diploma de licență sau echivalentul, în cazul candidaților la studii de masterat, apostilată/autentificată de autoritățile competente ale țării emitente – copie și traducere legalizată – în limba română sau într-o limbă internațională (engleză sau franceză);
  10. Foile matricole / situația școlară – copii legalizate și traduceri pentru toate studiile finalizate (liceu și licență), precum și planul analitic în cazul în care se solicită echivalarea studiilor;
  11. Copie a certificatului care atestă absolvirea Anului Pregătitor de Limba Română sau competențele lingvistice în alte limbi (engleză, franceză, germană), conform cerințelor lingvistice ale programului de studii ales;
  12. Certificat medical (emis într-o limbă internațională) care atestă că solicitantul nu suferă de boli infecto-contagioase incompatibile cu viitoarea profesie;
  13. Dovada plății taxei de procesare (nerambursabilă) de 500 lei, care trebuie să conțină numele complet al candidatului;
  14. Date complete de contact: adresă poștală, adresă de e-mail, număr de telefon;
  15. Fotografie format ¾.

Toate documentele de mai sus trebuie trimise la următoarea adresă de e-mail: relatii.internationale@uav.ro

Cetățenii din țări non-UE pot aplica la oricare dintre programele de studii oferite, cu condiția să îndeplinească toate cerințele impuse de legislația în vigoare, precum și de regulamentele interne ale universității.

Pasul 1 – Alegeți programul de studii (disponibile aici)

Pasul 2 – Contactați-ne și aplicați pentru programul de învățământ superior dorit

Calendarul admiterii:
15.03.2025 – 15.09.2025

  1. Formular de înscriere
  2. Scrisoare de acceptare – Formularul trebuie completat integral și depus în două exemplare (vă rugăm să specificați dacă sunteți interesat de Anul Pregătitor de Limba Română);
  3. Declarație de autenticitate
  4. Consimțământ privind colectarea și utilizarea datelor cu caracter personal
  5. Certificat de naștere – copie și traducere legalizată în limba română sau într-o limbă de circulație internațională (engleză sau franceză);
  6. Copie a pașaportului – valabil cel puțin 6 luni de la data emiterii Scrisorii de Acceptare la studii;
  7. Copie a actului de identitate din țara de reședință;
  8. Copie a documentului care atestă reședința în străinătate;
  9. Diploma de absolvire a liceului, conform listei furnizate de Ministerul Educației sau echivalentul acesteia, apostilată/autentificată de autoritățile competente din țara emitentă (copie și traducere legalizată – în limba română sau într-o limbă de circulație internațională – engleză sau franceză);
  10. Diplomele de licență și master sau echivalentele acestora, apostilate/autentificate de autoritățile competente din țara emitentă – copie și traducere legalizată în limba română sau într-o limbă de circulație internațională (engleză sau franceză);
  11. Certificat care atestă promovarea examenului de disertație, pentru absolvenții promoției curente – copie și traducere legalizată în limba română sau într-o limbă de circulație internațională (engleză sau franceză);
  12. Foi matricole / Suplimente la diplomă / Fișe disciplinare – copie și traducere legalizată în limba română sau într-o limbă de circulație internațională (engleză sau franceză);
  13. Certificat de absolvire a programului pregătitor de limba română sau certificat de competență lingvistică, dacă este cazul;
  14. Procesul-verbal al comisiei de echivalare, în care se menționează anul de studiu în care poate fi înscris candidatul și eventualele examene restante, stabilite de fiecare universitate/facultate, prin compararea curriculei și a programelor analitice;
  15. Certificat medical emis în țara de reședință, care să confirme că solicitantul nu suferă de boli contagioase sau alte afecțiuni incompatibile cu studiile universitare, tradus, dacă este cazul, în limba română, engleză sau franceză;
  16. Copie a certificatului de căsătorie sau a oricărui alt document care confirmă schimbarea numelui, dacă este cazul – copie și traducere legalizată în limba română sau într-o limbă de circulație internațională (engleză sau franceză);
  17. Acordul părinților sau al tutorelui legal privind șederea în România în scop de studii, în cazul în care solicitantul este minor – copie și traducere legalizată în limba română sau într-o limbă de circulație internațională (engleză sau franceză);
  18. Acordul preliminar al unui coordonator de doctorat / școlii doctorale, dacă este cazul, un proiect de cercetare doctorală aferent temei pentru care se candidează, precum și curriculum vitae, dacă este cazul;
  19. Dovada plății taxei de procesare, nerambursabilă, în valoare de 500 lei, care să conțină numele complet al candidatului;
  20. O fotografie color, format ¾.

Toate documentele de mai sus trebuie trimise la următoarea adresă de e-mail: relatii.internationale@uav.ro

Cetățenii din țări non-UE pot aplica la oricare dintre programele de studii oferite, cu condiția să îndeplinească toate cerințele impuse de legislația în vigoare, precum și de regulamentele interne ale universității.

Pasul 1 – Alegeți programul de studii (disponibile aici)

Pasul 2 – Contactați-ne și aplicați pentru programul de învățământ superior dorit

Calendarul admiterii:
15.03.2025 – 15.09.2025

  1. Formular de înscriere
  2. Scrisoare de acceptare – Formularul trebuie completat integral și depus în două exemplare (vă rugăm să specificați dacă sunteți interesat de Anul Pregătitor de Limba Română);
  3. Declarație de autenticitate
  4. Consimțământ privind colectarea și utilizarea datelor cu caracter personal
  5. Certificat de naștere – copie și traducere legalizată;
  6. Copie pașaport – valabil cel puțin 6 luni după emiterea Scrisorii de Acceptare la studii;
  7. Copie a documentului care atestă reședința în străinătate (dacă este cazul);
  8. Diploma de absolvire a liceului, conform listei furnizate de Ministerul Educației sau echivalentul acesteia, apostilată/autentificată de autoritățile competente ale țării emitente (copie și traducere legalizată – în limba română sau într-o limbă internațională – engleză sau franceză);Bachelor’s Degree or equivalent, if you apply for Master Programme, apostilled/authenticated by the competent authorities of the issuing country – copy and legalized translation – in Romanian or in an international language (English or French);
  9. Diploma de licență sau echivalentul, în cazul candidaților la studii de masterat, apostilată/autentificată de autoritățile competente ale țării emitente – copie și traducere legalizată – în limba română sau într-o limbă internațională (engleză sau franceză);
  10. Foile matricole / situația școlară – copii legalizate și traduceri pentru toate studiile finalizate (liceu și licență), precum și planul analitic în cazul în care se solicită echivalarea studiilor;
  11. Copie a certificatului care atestă absolvirea Anului Pregătitor de Limba Română sau competențele lingvistice în alte limbi (engleză, franceză, germană), conform cerințelor lingvistice ale programului de studii ales;
  12. Certificat medical (emis într-o limbă internațională) care atestă că solicitantul nu suferă de boli infecto-contagioase incompatibile cu viitoarea profesie;
  13. Dovada plății taxei de procesare (nerambursabilă) de 500 lei, care trebuie să conțină numele complet al candidatului;
  14. Date complete de contact: adresă poștală, adresă de e-mail, număr de telefon;
  15. Fotografie format ¾.

Toate documentele de mai sus trebuie trimise la următoarea adresă de e-mail: relatii.internationale@uav.ro

Pașii de urmat pentru primirea Scrisorii de Acceptare:

  • Responsabilul pentru Studenți Internaționali din cadrul Universității „Aurel Vlaicu” din Arad (UAV) verifică și înregistrează dosarele complete de candidatură.
  • Dosarele aprobate sunt transmise Comisiei de Admitere a facultății corespunzătoare pentru evaluare.
  • Candidații admiși sunt înaintați Ministerului Educației pentru aprobarea finală.
  • Ministerul Educației emite Scrisoarea de Acceptare, necesară pentru înscrierea la universitate și pentru solicitarea vizei de student.
  • Aplicațiile trebuie depuse până la data de 15 septembrie, iar lista finală a candidaților admiși este transmisă Ministerului până cel târziu la 30 septembrie.
  • Aplicațiile incomplete sunt declarate respinse; totuși, acestea pot fi redepuse odată ce sunt completate.
  • Studenții acceptați vor primi Scrisoarea de Acceptare prin intermediul Departamentului pentru Studenți Internaționali.

Pașii de urmat după primirea Scrisorii de Acceptare:

  • Achitați taxa integrală de școlarizare pentru anul universitar, conform documentelor de admitere;
  • Aplicați pentru viza de student la misiunea diplomatică română din țara de reședință;
  • Furnizați dovezi ale mijloacelor financiare suficiente pentru a susține studiile și cheltuielile de trai în România;
  • Asigurați-vă cazarea, fie în căminele studențești ale UAV, fie prin închiriere privată;
  • Obțineți asigurare medicală valabilă, dacă nu este deja oferită printr-o poliță națională sau internațională.

La sosirea în România

Toți studenții internaționali nou admiși trebuie să se prezinte la Biroul pentru Relații Internaționale al UAV. De acolo, vor fi direcționați către facultatea aleasă pentru a finaliza procesul de înscriere, care include semnarea contractului de studii și depunerea următoarelor documente:

  • O copie a Scrisorii de Acceptare emisă de Ministerul Educației;
  • Diplomele și documentele academice originale, însoțite de traduceri legalizate în limba română;
  • Copie după pașaport și viză de student;
  • Certificat de naștere, însoțit de traducere legalizată în limba română;
  • Certificat medical (în limba română sau engleză) care atestă că studentul nu suferă de boli contagioase incompatibile cu domeniul de studiu;
  • Două fotografii recente (3×4 cm);
  • Dovada achitării taxei de școlarizare.
  • Aceste documente vor constitui dosarul personal oficial al studentului la UAV. Toate documentele originale vor fi returnate studentului la finalizarea studiilor.

Obținerea Vizei de Lungă Ședere în Scop de Studii pentru România

Cetățenii statelor terțe, respectiv ai țărilor din afara Uniunii Europene și Spațiului Economic European, care intenționează să urmeze studii în România, au obligația de a se înscrie în prealabil la o instituție de învățământ acreditată sau autorizată provizoriu, conform prevederilor legale în vigoare, și de a obține confirmarea acceptării la studii din partea acesteia.

Ulterior, solicitantul trebuie să inițieze procedura de obținere a vizei de lungă ședere în scop de studii, adresându-se misiunilor diplomatice sau oficiilor consulare ale României din statul de reședință.

Viza de lungă ședere în scop de studii poate fi acordată în calitate de student, masterand, doctorand sau participant într-un program de schimb de studenți. Instituția de învățământ poate fi de stat sau privată, cu condiția respectării cadrului normativ privind acreditarea. De asemenea, viza poate fi eliberată și cetățenilor străini admiși la studii în temeiul unor instrumente juridice internaționale la care România este parte.

În vederea obținerii vizei de lungă ședere în scop de studii, solicitanții trebuie să depună următoarele documente:

  • Document de călătorie valabil, acceptat de autoritățile române, pe care se poate aplica viza. Valabilitatea documentului trebuie să depășească cu cel puțin 3 luni perioada pentru care se solicită viza și să fi fost emis cu cel mult 10 ani anterior datei depunerii cererii;
  • Două fotografii recente, color, format 3 x 4 cm;
  • Dovada acceptării la studii, eliberată de Ministerul Educației Naționale, care să ateste înscrierea într-un program de învățământ superior cu frecvență;
  • Dovada achitării taxei de școlarizare pentru minimum un an universitar;
  • Dovada mijloacelor de întreținere în cuantum cel puțin egal cu salariul minim brut garantat în plată, lunar, pentru întreaga durată menționată în cererea de viză;
  • Certificat de cazier judiciar sau document echivalent cu valoare juridică similară;
  • Asigurare medicală de călătorie valabilă pentru întreaga perioadă de ședere, cu o acoperire de minimum 30.000 EUR;
  • Acordul părinților sau al tutorelui legal privind șederea în România în scop de studii, în cazul solicitanților minori.

Cererea de viză trebuie înaintată cu minimum 60 de zile înainte de data estimată a deplasării. Viza de lungă ședere este acordată pentru o perioadă de 90 de zile, cu una sau mai multe intrări.

Taxa consulară pentru procesarea cererii este de 120 EUR sau echivalentul în valută convertibilă.

Pentru informații suplimentare, se recomandă consultarea „Ghidului Scurt privind Depunerea Cererilor pentru Viza de Studii în România”.

Obținerea Permisului de Ședere pentru Străinii Admiși la Studii în România

După intrarea legală pe teritoriul României, beneficiarii vizei de lungă ședere în scop de studii au obligația de a obține un permis de ședere, care certifică dreptul legal de rezidență. Documentul se eliberează de către formațiunile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrări din județul de reședință.

În scopul prelungirii dreptului de ședere (prin obținerea permisului de ședere), solicitantul trebuie să depună personal cererea însoțită de următoarele documente, cu cel puțin 30 de zile înainte de expirarea dreptului de ședere acordat inițial prin viză.

Lista de documente necesare:

  • Cerere tip completată conform instrucțiunilor
  • Document de trecere a frontierei (pașaport sau titlu de călătorie) – original și copie;
  • Scrisoarea de acceptare la studii – necesară doar pentru prima solicitare de prelungire a dreptului de ședere;
  • Adeverință eliberată de instituția de învățământ, care să ateste că solicitantul este înscris într-un program de studii cu frecvență, în cadrul unei instituții de învățământ superior acreditate sau autorizate provizoriu, inclusiv pentru cursurile de doctorat, conform aprobării ministerului de resort;
  • Dovada mijloacelor de întreținere, în cuantum cel puțin egal cu salariul minim brut garantat în plată, pentru o perioadă de minimum 6 luni;
  • Dovada deținerii legale a unui spațiu de locuit (original și copie);
  • Certificat medical care să ateste starea de sănătate;
  • Dovada achitării taxelor legale aferente procesării cererii.

Studenții care beneficiază de bursă acordată de statul român sunt exceptați de la plata taxelor aferente eliberării permisului de ședere.

Dreptul de ședere temporară în scop de studii poate fi prelungit cu maximum 6 luni după finalizarea studiilor, în vederea definitivării situației academice și autentificării documentelor de studii în scopul menționat.

Cetățenii străini care nu au finalizat studiile în perioada inițial acordată pot beneficia de o prelungire suplimentară, pentru o perioadă care nu poate depăși un an, în scopul completării studiilor începute.

Permisul de ședere trebuie reînnoit cu cel puțin 30 de zile anterior datei de expirare a documentului precedent.

Dreptul de ședere temporară în scop de studii poate fi prelungit pentru o perioadă de până la 9 luni după absolvire, în scopul identificării unui loc de muncă, angajării sau demarării unei activități economice, prin prezentarea documentelor care atestă finalizarea studiilor.

Cetățenii străini cu drept de ședere temporară în scop de studii pot angaja în baza unui contract individual de muncă tip part time, cu o durată de maximum 4 ore/zi.

Serviciul pentru Imigrări al Județului Arad

Adresă:

Str. I. Calvin (fostă Virful cu Dor), nr. 15–17, Arad

Telefon: 0257-207100, interior 20291 / 20292 / 20294
Fax: 0257-253151
Email: ar.igi@mai.gov.ro

 

Contact

Inessa VLAD / Maria NAN
E-mail: relatii.internationale@uav.ro
Telefon: +40-257-282082

Translate »
Scroll to Top